Op vrijdag 27 april werkten we toe naar ons eindproduct van ons project nl. "Kunnen we een tentoonstelling maken over het leven op de boerderij?". Het was een groot succes. De kinderen van de lagere school, ouders en grootouders kwamen op bezoek. De kleuters gaven hun verworven kennis door. De kinderen hadden zelf gekozen aan welk standje ze gingen zitten. Na de keuze verzamelden ze het nodige materiaal en zochten ze een geschikt plekje in de klas. Volgende onderwerpen kwamen aan bod :
* India-FĂ©liz vertelde aan de hand van een stappenplan hoe we soep gemaakt hebben. Ondertussen konden de bezoekers proeven van onze soep. Liv legde aan de mensen uit wat vegetarisch wil zeggen. Ze gebruikte daarvoor haar prentenboek "Krachtvoer".
*In de blokkenhoek vertelde Warre dat ze stallen gemaakt hadden voor de verschillende dieren.
*Victoria, Iza, Wout en Connor benoemden de dieren. Weten jullie de juiste naam voor mama varken, papa en de kinderen? zeug, beer en biggen. Ze hadden had het ook over de verkleinwoordjes: een paard - een paardje.
*Jaden -James en Noor bespraken aan de hand van een stappenplan hoe je een voorwerp uit klei kan maken. Ze toonden ook onze zelfgemaakte wortels, tomaten, paarden, schapen, varken en hond.
*Floortje en Lisa vertelden wat er in hun zelfgemaakt zuivelwinkeltje te koop was.
*Marlies en Boris legden het verschil uit tussen hooi en stro. Ze toonden ook aan wat de taak van een vogelverschikker is.
*Op onze knuffelboerderij toonden Thomas en Tomas hoe de stallen opgeruimd moesten worden.
De dozen werden steeds van groot naar klein gezet.
*Mehmet-Kaan gaf uitleg bij onze boerderij in onze maquettebak.
*Bij Johannes en Devin kon je kijken in onze zelfgemaakte kijkdozen van de boerderij of van de zuivelwinkel.
*Julie verwoordde aan de hand van tekeningen de weg van gras tot glas.
*Bjarne en Kenza vertelden wat een zaadje nodig heeft om te groeien. Ze vertelden ook over hun werk met boer Rony.
*Tot slot kwamen Lubbe en Milan aan de beurt. Bij hen kon je vernemen wat we leerden bij onze letter- en cijfermuur. We maakten boodschappenlijstjes. K2 enkel met symbolen, K3 symbolen samen met getalbeeld.
Via deze weg willen we ook iedereen bedanken voor al het meegebrachte materiaal.
Meer foto's kan u bekijken in ons album.
Meer foto's kan u bekijken in ons album.