dinsdag 3 december 2013

Logeren brief 3


Lieve kinderen

Nu ben ik wat tegengekomen. Toen ik gisterenavond naar school kwam om hier te slapen ben ik in de sloot gevallen. Er liep plots een muis over de weg. Mijn paard “Slechtweervandaag” was zo geschrokken. Hij steigerde heel wild… en ja ik viel van mijn paard de sloot in. Mijn mijter dreef weg. Mijn staf was gezonken. En mijn mooie kleren waren drijfnat. Ik rilde van de kou. Gelukkig was ik niet alleen. Eén van mijn zwarte pieten was met me meegekomen. Hij kon mij uit het water halen. Hij wist ook de wasmachine van M.J. staan. Ik deed snel mijn natte kleren uit en trok snel mijn pyjama aan. Want een Sint in zijn onderbroek is maar een gek hoor. Ik heb nog nooit mijn kleren zelf gewassen want dat doet mijn Waspiet voor mij. Kijk eens naar mijn kleren op het bed. Zo zijn ze uit de wasmachine gekomen. Veel te klein. Gekrompen!!!! Dus ik ben deze morgen heel vroeg vertrokken. Het was nog donker. Zo konden de mensen niet zien dat ik in mijn pyjama op mijn paard zat. Ik kom deze avond terug. Ik ben nu om propere kleren. O ja voor ik he vergeet. Jullie mogen jullie pantoffel rond mijn bed zetten. Ik breng dan iets lekkers mee.

Groeten van Sinterklaas